Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
(ďalej len „VOP")
internetového obchodu www.postroj.sk
Úvodné ustanovenia
Tieto VOP špecifikujú komplexné práva a povinnosti zmluvných strán vrátane všetkých podmienok postupu dojednania kúpnej zmluvy dojednanej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim, predmetom ktorej je kúpou - predaj tovaru za podmienok špecifikovaných v týchto VOP a taktiež aj následné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknutých z dojednanej kúpnej zmluvy.
Tieto VOP sú v plnom rozsahu v súlade s právnymi predpismi upravujúcimi práva spotrebiteľov, t.j. so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom a účinnom znení, so zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom a účinnom znení a s ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi SR.
Článok 1. Definície pojmov
predávajúci - osoba, ktorá prostredníctvom webovej stránky www.postroj.sk ponúka na predaj dostupný tovar za kúpnu cenu za podmienok špecifikovaných v týchto VOP.
MUSHING SLOVAKIA O.Z.
065 33 Veľký Lipník 44
IČO: 52308553
DIČ: 2121001674
email: postroj.sk@gmail.com
tel.: +421 907 362 660
kupujúci - osoba, ktorá si záväzne objednala tovar v internetovom obchode na webovej stránke www.postroj.sk.
tovar - akékoľvek produkty, ktoré si kupujúci môže objednať ako tovar v internetovom obchode na webovej stránke www.postroj.sk.
internetový obchod - obchod, v ktorom si kupujúci môže „na diaľku" záväzne objednať tovar prostredníctvom webovej stránky www.postroj.sk.
objednávka - proces v rámci ktorého si kupujúci vyberie tovar, ktorý má záväzný záujem zakúpiť, spôsob doručenia, a v rámci ktorého sa kupujúci oboznámi s platobnými a ostatnými podmienkami vyplývajúcimi zo záväznej objednávky zadanej prostredníctvom internetového obchodu.
zadanie záväznej objednávky - vôľa kupujúceho uzavrieť kúpnu zmluvu s predávajúcim, predmetom ktorej má byť tovar v internetovom obchode, a to prostredníctvom internetového obchodu alebo zaslaním mailu predávajúcemu.
kúpna cena - kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu uvedenú v objednávke za tovar spôsobom špecifikovaným v článku 4 týchto VOP.
zmluva - právny úkon dojednaný medzi kupujúcim v dôsledku zadania záväznej objednávky v internetovom obchode a predávajúcim v dôsledku prijatia objednávky kupujúceho.
doručenie - predávajúci za zaväzuje zabezpečiť doručenie tovaru kupujúcemu na adresu zadanú kupujúcim pri objednávke tovaru za podmienok špecifikovaných v článku 3 týchto VOP.
osobné údaje - predávajúci spracuváva kupujúcim poskytnuté pravdivé osobné údaje, t.j. titul, meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa dodania tovaru, telefónne číslo, emailová adresa, dátum narodenia spôsobom špecifikovaným v článku 12 týchto VOP.
škoda - akékoľvek zmenšenie majetku predávajúceho, ktoré vzniklo v dôsledku uvedenia nepravdivých osobných údajov kupujúcim alebo v dôsledku porušenia povinností kupujúceho špecifikovaných v týchto VOP.
odstúpenie od zmluvy - dôvodné alebo bezdôvodné zrušenie zmluvy kupujúcim, resp. predávajúcim za podmienok špecifikovaných v článku 7 týchto VOP.
Článok 2. Postup objednávky tovaru
2.1. Kupujúci je oprávnený zadať záväznú objednávku tovaru prostredníctvom internetového obchodu alebo prostredníctvom mailu.
2.2. Kupujúci je povinný v prípade záujmu o kúpu tovaru prostredníctvom internetového obchodu vyplniť objednávku. Pred vyplnením objednávky je kupujúci povinný pridať do košíka tovar, o ktorého kúpu má záujem. Kupujúci je povinný dôkladne sa oboznámiť s obsahom nákupného košíka v internetovom obchode, a to pred tým ako sa rozhodne vyplniť záväznú objednávku. Kupujúci je zároveň povinný vyplniť objednávku pravdivými údajmi, pretože v opačnom prípade nesie zodpovednosť v zmysle týchto VOP.
2.3. Kupujúci je povinný v prípade záujmu o kúpu tovaru prostredníctvom mailu dôkladne špecifikovať tovar, o ktorý má záujem a zároveň zaslať v emaili aj svoje osobné údaje, a to meno, priezvisko, dátum narodenia, trvalý pobyt, resp. adresu kam chce aby mu bol doručený tovar a telefónne číslo. Kupujúci je povinný dôkladne sa oboznámiť s informáciami týkajúcimi sa tovaru, o ktorý má záujem v internetovom obchode, a to pred tým ako sa rozhodne zaslať mailom záväznú objednávku. Kupujúci je zároveň povinný zaslať mail so záväznou objednávkou s pravdivými údajmi, pretože v opačnom prípade nesie zodpovednosť v zmysle týchto VOP.
Článok 3. Doručovanie tovaru
3.1. Kupujúci je oprávnený vybrať si zo spôsobov doručenia tovaru uvedených nižšie, a za vybraný spôsob doručenia je povinný zaplatiť poplatok za doručenie, ktorý je zahrnutý do kúpnej ceny.
3.2. Cena dopravy ako aj cena platby je vždy aktuálna na dostupnom webe www.postroj.sk
3.3..
3.4. Osobné vyzdvihnutie je bez poplatku, pričom toto je možné v čase od 8:00 do 16:00 hod. po vzájomnej telefonickej dohode, a to až po uhradení kúpnej ceny. Platba je možná prevodom alebo vkladom na náš účet.
3.5. V prípade ak kupujúci objedná tovar a dostane od predávajúceho darčekovú (zľavnenú) cenu za poštovné a balné berie na vedomie, že pri znížení kúpne ceny tovaru (vrátení tovaru) je povinný vrátiť spolu s tovarom aj darček - tzn. zníženú cenu za dopravu. V prípade ak kupujúci vráti všetok tovar, tak je povinný vrátiť celú sumu za poštovné a balné. Túto čiastku si môže predávajúci odrátať z vystaveného dobropisu pri vrátení platby kupujúcemu za vrátený tovar.
3.6. V prípade záujmu o doručovanie tovaru do zahraničia nás prosím kontaktujte na čísle +421 907362660 alebo emailom na postroj.sk@gmail.com
3.7. Predávajúci je povinný spolu s tovarom doručiť kupujúcemu aj faktúru (daňový doklad), ktorá slúži aj ako záručný list.
3.8. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí tovaru skontrolovať obsah zásielky. V prípade, ak by mu bol nedopatrením zaslaný poškodený tovar alebo by k poškodeniu došlo počas doručenia, je kupujúci túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu bezodkladne najneskôr do 3 hodín od prevzatia. V opačnom prípade sa uvedené poškodenie považuje za poškodenie kupujúcim.
3.9. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že akékoľvek spätné doručovania predávajúcemu na dobierku neakceptuje a tieto nebude prijímať, pričom kupujúci sa zaväzuje nezasielať tovar predávajúcemu na dobierku, a kupujúci berie na vedomie, že škoda vzniknutá z porušenia tohto zákazu je pričítaná na škodu kupujúcemu.
Článok 4. Kúpna cena
4.1. Kupujúci súhlasí s kúpnou cenou tovaru uvedenou v internetovom obchode, resp. v záväznej objednávke a poplatku za doručenie podľa výberu kupujúcim.
4.2. Kúpna cena uvedená v internetovom obchode je konečná.
4.3. Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu za tovar vopred na účet, resp. platbou na dobierku.
Článok 5. Vybavenie objednávky
5.1. Takmer všetky produkty ponúkané v internetovom obchode sú šité na mieru ,štandardná doba vybavenia objednávky je 7-10 pracovných dní. V prípade ,že predávajúci nestihne do tejto doby vyrobiť a expedovať objednaný tovar predávajúci informuje kupujúceho .
5.2. O stave objednávky predávajúci informuje kupujúceho prostredníctvom emailu. Pokiaľ kupujúcemu bude doručený email s textom: "Stav Vašej objednávky: EXPEDOVANÁ, zásielku môžete očakávať o 1-3 pracovné dni - v závislosti od Vami zvoleného spôsobu prepravy. Pokiaľ zásielka v tomto čase nedorazí, informujte sa na Vašej pošte (stáva sa, že sa oznamovací lístok "stratí"), v prípade prepravy kuriérom, kontaktujte prosím Vašu pobočku kuriérskej služby. Pripravte si sledovacie číslo zásielky.
5.5. Môže sa stať, že notifikačný email o potvrdení alebo ozname stavu objednávky k Vám nedorazí z dôvodu nastavení filtra spamu u Vášho poskytovateľa emailu. V takom prípade doporučujeme overiť si stav telefonicky na čísle +421 907362660 alebo emailom na adrese postroj.sk@gmail.com
5.6. V prípade, ak si kupujúci objedná tovar, resp. výrobok, ktorý sa vyrába priamo na mieru, kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v zmysle článku 7 týchto VOP..
5.7. V prípade zistenia skutočnosti ,že na mieru vyrobený tovar nesedí je kupujúci povinný o tejto skutočnosti informovať predávajúceho telefonicky na čísle +421 907362660 alebo emailom na adrese postroj.sk@gmail.com, Predávajúci tovar opraví alebo vymení podĺa toho ako sa dohodne s kupujúcim. Expedičné náklady od kupujúceho k predajcovi hradí kupujúci. Čas predávajúceho na opravu či výmenu je 30dni.
Článok 6. Storno – zrušenie objednávky
6.1. Kupujúci je oprávnený stornovať, t.j. zrušiť objednávku pred doručením bezplatne najneskôr do 5 hodín od jej zadania.
6.2. Kupujúci je oprávnený stornovať, t.j. zrušiť objednávku pred doručením po uplynutí 5 hodín od jej zadania, pričom zároveň je povinný predávajúcemu zaplatiť poplatok za stornovanie, t.j. zrušenie objednávky vo výške 10 eur, čo predstavuje reálne náklady so stornovaním (zrušením) objednávky (napr. náklady spojené s vystavením faktúry, dobropisu, balenie tovaru, poštovné).
6.3. Kupujúci je oprávnený zrušiť objednávku ihneď po doručení, avšak najneskôr do 2 týždňov odo dňa doručenia objednávky z dôvodov podľa bodu 6.4 tohto článku.
6.4. Dôvodom na zrušenie objednávky podľa článku 3 bodu 6.3. je vrátenie tovaru kupujúcim, vrátenie tovaru kupujúcim bez udania dôvodu, skutočnosť, že si kupujúci objednal zlú veľkosť, skutočnosť, že sa kupujúcemu objednaný tovar nepáči a skutočnosť, že kupujúci nemá ďalší záujem o tovar.
6.5. V prípade, ak sa kupujúci rozhodne stornovať, t.j. zrušiť objednávku podľa článku 6, bodu 6.3 a 6.4., kupujúci nie je oprávnený vybrať si inú možnosť zrušenia zmluvy, resp. odstúpenia od zmluvy.
6.6. Predávajúci je oprávnený započítať škodu, ktorá predávajúcemu vznikla v dôsledku správania sa kupujúceho s platbou kupujúceho.
6.7. Ak kupujúci má záujem o vrátenie tovaru v zmysle dôvodov uvedených v článku 6 bod 6.4., takýto úkon kupujúceho sa považuje za zrušenie, t.j. stornovanie zmluvy v zmysle článku 6. bod 6.3 a 6.4.
6.8. V prípade ak kupujúci urobí úkon smerujúci k zrušeniu objednávky, resp. k stornu objednávky, nie je oprávnený následne tento úkon meniť v zmysle článku 8. týchto VOP.
6.9. Kupujúci môže pri vrátenie tovaru vyplniť elektronický formulár na tomto linku ................................ktorý následne aj elektronicky potvrdí - odošle a to tlačidlom "Vrátiť tovar a generovať sprievodný list". Pokiaľ kupujúci neodošle správne vyplnený elektronický formulár, berie na vedomie, že mu nebudú vrátené finančné prostriedky za objednávku a to až do doby, pokiaľ nevyplní elektronický formulár správne a neodošle ho do nášho elektronického systému. V Prípade ,že neviete ako vyplniť formulár kontaktujte nás telefonicky na čísle +421 907362660 alebo emailom na adrese postroj.sk@gmail.com
Článok 7. Poučenie o odstúpení od zmluvy a odstúpenie od zmluvy
7.1. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu alebo z toho dôvodu, že nemôže dodať tovar z dôvodov na strane tretej osoby.
7.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa doručenia tovaru. V rovnakej lehote je kupujúci povinný doručiť tovar, ktorý má byť predmetom odstúpenia od zmluvy.
7.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy a vrátite tovar späť predávajúcemu do 3 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.
7.4. Za odstúpenie od zmluvy sa nepovažuje situácia, kedy kupujúci neprevzal predmet kúpy a situácie, kedy kupujúci požiadal o zrušenie, t.j. stornovanie zmluvy.
7.5. Právo na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný uplatniť písomnou formou u predávajúceho na adresu spoločnosti uvedeného v článku 1 týchto VOP.
7.6. V prípade, ak má kupujúci záujem na uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy telefonickou formou, môže tak učiniť, pričom predávajúci sa zaväzuje, že takéto odstúpenie od zmluvy bude považovať za platné. Zároveň však po uskutočnení telefonického odstúpenia od zmluvy, je kupujúci povinný nahlásiť odstúpenie od zmluvy aj emailom na postroj.sk@gmail.com. najneskôr do 5 hodín.
7.7. Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy spolu s tovarom. Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu. Náklady na vrátenie tovaru kupujúcim znáša kupujúci.
7.8. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
7.9. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, ak predmet zmluvy stratil hodnotu z dôvodu zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru (napríklad obnosením, poškodením, užívaním).
7.10. V prípade, ak kupujúci odstúpi od zmluvy ešte pred doručením tovaru, predávajúci nevráti kupujúcemu časť z platby, ktorá korešponduje so škodou, ktorá kupujúcemu vznikla v dôsledku spätného vrátenia tovaru. Zároveň predávajúci upozorňuje kupujúceho, že nie je povinný pri odstúpení od zmluvy zaplatiť kupujúcemu poplatok za vrátenie a doručenie tovaru.
7.11. Predávajúci je oprávnený započítať škodu, ktorá predávajúcemu vznikla v dôsledku správania sa kupujúceho s platbou kupujúceho.
7.12. Predávajúci v rámci týchto VOP poskytne kupujúcemu formulár na odstúpenie od zmluvy.
Článok 9. Poškodený tovar
9.1. Kupujúci je povinný poškodený tovar oznámiť predávajúcemu formou e-mailu alebo telefonicky najneskôr do 5 hodín od doručenia, resp. prevzatia tovaru.
9.2. V prípade, ak si kupujúci nesplní povinnosť podľa článku 9 bodu 9.1., platí fikcia, že tovar bol po doručení poškodený kupujúcim. V tomto prípade predávajúci nezodpovedá za doručený tovar. Od takejto zmluvy, ktorej predmetom je tovar, ktorý bol poškodený, nie je možné, aby kupujúci odstúpil, resp. žiadal o zrušenie o zmluvy v zmysle týchto VOP.
9.3. V prípade ak kupujúci vráti formou zrušenia zmluvy alebo odstúpenia od zmluvy poškodený tovar, tento predávajúci nie je povinný uznať ako platné zrušenie zmluvy, resp. odstúpenie od zmluvy.
9.4. V prípade podľa článku 9 bodu 9.3. je predávajúci oprávnený si započítať škodu s platbou, ktorú kupujúci predávajúcemu zaplatil.
9.5. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že predávajúci zašle kupujúcim zaslaný poškodený tovar späť kupujúcemu až po pripísaní finančných prostriedkov za opätovné doručenie tovaru po spätnom doručení poškodeného tovaru kupujúcim, na účet predávajúceho.
Článok 10. Reklamačný poriadok
10.1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle účinných a platných všeobecne záväzných právnych predpisov SR.
10.2. Ak pri tovare nie je uvedené inak, poskytovaná záruka na tovar je 2 roky. Záručná doba začína plynúť dňom doručenia tovaru kupujúcemu. Záruka na tovar sa nevzťahuje vtedy, ak k poškodeniu, vade, resp. chybe výrobku došlo nesprávnym zaobchádzaním tovaru, nesprávnym používaním tovaru, nesprávnym ošetrovaním tovaru a pod.
10.3. Kupujúci je oprávnený predávajúceho vopred kontaktovať za účelom spôsobu vybavenia reklamácie.
10.4. V prípade, ak kupujúci chce reklamovať tovar, je kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predávajúceho. Kupujúci je povinný po dohode s predávajúcim zaslať tovar, ktorý má byť predmetom reklamácie na adresu predávajúceho, a to ako balík doporučenou zásielkou spolu s kópiou daňového dokladu, ktorý bol kupujúcemu zaslaný spolu s tovarom pri kúpe.
10.5. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia tovaru na reklamáciu a zároveň je v rovnakej lehote povinný informovať kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie a zaslania dokladu o vybavení reklamácie.
10.6. Po doručení reklamácie je predávajúci oprávnený kontaktovať kupujúceho e-mailom, resp. telefonicky za účelom vybavenia reklamácie. Kupujúci je povinný poskytnúť akúkoľvek súčinnosť predávajúcemu pri vybavovaní reklamácie.
10.7. Predávajúci je oprávnený vybaviť reklamáciu jedným z nasledovných spôsobov:
- oprava vady tovaru,
- výmena tovaru,
- výmena za iný tovar, ktorý si vyberiete (do hodnoty reklamovaného tovaru)
- vrátenie peňazí.
10.8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú. V ostatnom platia pre zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov.
10.9. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie.
Článok 11. Náhrada škody
11.1. Predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu vzniknutej škody, a túto je kupujúci povinný predávajúcemu nahradiť v prípade, ak predávajúcemu vznikne škoda, a to najmä ak kupujúci zadaním nesprávnych údajov pri vypĺňaní objednávky spôsobí doručenie inej osobe, resp. na inú adresu, ak si kupujúci nevyzdvihne včas zásielku od Slovenskej pošty, a.s. resp. od kuriéra, a taktiež ak kupujúci bude mať záujem na stornovaní, t.j. zrušení objednávky po 5 hodinách od jej zadania alebo ak predávajúcemu vznikne škoda v dôsledku neprevzatia zásielky tovaru kupujúcim.
11.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu preukázateľnú škodu vo výške, v akej predávajúcemu vznikla, a to vrátane poplatkov za balné, poštovné, poštovné vzniknuté za doručenie tovaru späť, úkony právnej pomoci, resp. poplatok za vymáhanie pohľadávky.
11.3. Predávajúci je oprávnený vymáhať náhradu škodu od kupujúceho následným spôsobom.
11.4. Predávajúci najskôr vyzve kupujúceho, aby zaplatil škodu, resp. dlžnú sumu, pričom je oprávnený si za takúto výzvu formou upomienky uplatňovať poplatok za upomienku vo výške 3 Eur.
11.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí škodu a poplatok za upomienku predávajúcemu, predávajúci je oprávnený postúpiť pohľadávku tretej osobe, resp. je oprávnený poveriť tretiu osobu vymáhaním pohľadávok, ktorá je oprávnená si uplatňovať za upomienku poplatok maximálne vo výške 5 Eur a skutočné náklady za doručovanie písomností.
11.6. Ak kupujúci nezaplatí náhradu škody, resp. dlžnú sumu vrátane poplatkov za upomienky ani po výzve podľa článku 11 bodu 11.5 a bodu 11.6, je predávajúci oprávnený splnomocniť advokátsku kanceláriu na právne zastupovanie pri vymáhaní pohľadávky. Za právne zastúpenie vznikne predávajúcemu ďalšia skutočná škoda spočívajúca v zaplatených trovách právneho zastúpenia, pričom nahradenie tejto škody si predávajúci bude požadovať od kupujúceho v predžalobnej výzve prostredníctvom advokátskej kancelárie.
Článok 12. Dôležité vyhlásenia kupujúceho
12.1. Kupujúci berie na vedomie, že zadanie záväznej objednávky tovaru v internetovom obchode je zo strany kupujúceho prejavom svojej vlastnej vôle, a to vážne a slobodne, pričom kupujúci týmto zodpovedá za škodu vzniknutú nevyzdvihnutím tovaru, resp. nemožnosťou doručenia tovaru na správnu adresu kupujúceho v dôsledku nesprávneho vyplnenia adresy doručenia.
12.2. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho vzniknutú škodu.
Článok 13. Alternatívne riešenie sporov
13.1. Kupujúci, t. j .spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovedal na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS") podľa zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len ,,zákon o ARS").
13.2. Návrh na začatie ARS môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona o ARS, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Návrh sa podáva subjektu ARS podľa §3 zákona o ARS, a to prostredníctvom:
• formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 zákona,
• k tomu určenej platformy, ktorá je dostupná on-line na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov sa nachádza aj na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podať návrh, má spotrebiteľ. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať poplatok za začatie ARS v sume, ktorá nesmie presiahnuť 5 EUR vrátane DPH.
13.3. Formou ARS môžu byť riešené iba spory medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiace so spotrebiteľskou zmluvou, s výnimkou sporov podľa §1 ods. 4 zákona o ARS a sporov, ktorých vyčísliteľná hodnota nepresahuje sumu 20 EUR.
Článok 14. Ochrana osobných údajov
Ochrana osobných údajov
INFORMÁCIE O SPRACOVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV
(Platné od 25. mája 2018)
V súlade s ustanoveniami Všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov (Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679; ďalej len GDPR) občianske združenie MUSHING SLOVAKIA O.Z. so sídlom Veľký Lipník 44, 065 33, Slovensko, IČO: 52308553 poskytuje nasledujúce informácie o spracovaní osobných údajov v rámci internetového obchodu POSTROJ.sk (ďalej len internetový obchod), ktorý táto spoločnosť prevádzkuje.
Prosíme vás, aby ste si pozorne prečítali tieto informácie, aby ste sa oboznámili so spôsobom spracovania vašich osobných údajov.
Používaním príslušného internetového obchodu vyhlasujete, že ste dovŕšili 16 rokov svojho života. Osoba mladšia ako 16 rokov sa v internetovom obchodnom dome nemôže zaregistrovať, nakupovať, prihlásiť sa k odberu newslettera vzhľadom na to, že v zmysle článku 8 odseku 1 Nariadenia GDPR k platnosti jej právneho vyhlásenia obsahujúceho súhlas so spracúvaním osobných údajov sa vyžaduje schválenie zo strany zákonného zástupcu. Prevádzkovateľ nemá možnosť kontrolovať vek a oprávnenosť osoby poskytujúcej súhlas a preto dotknutá osoba zaručuje, že ňou poskytnuté údaje sú pravdivé. Za pravdivosť poskytnutých údajov zodpovedá dotknutá osoba.
Prevádzkovateľ informuje dotknutú osobu, že funkcie internetového obchodu, evidovanie a splnenie objednávok je možné len v takom prípade, ak dotknutá osoba poskytne svoje údaje Prevádzkovateľovi a súhlasí aj so spracúvaním jej osobných údajov.
MUSHING SLOVAKIA O-Z
sídlo: VeľkýLipník 44,06533,Slovensko
Kontakt: MUSHING SLOVAKIA O.Z.,VeľkýLipník44,06533
IČO:52308553
DIČ: 2121001674
Telefón: 0907362660
E-mail: postroj.sk@gmail.com
(ďalej len Prevádzkovateľ)
S osobnými údajmi spracúvanými Prevádzkovateľom sa môžu oboznámiť zamestnanci Prevádzkovateľa v miere potrebnej k dosiahnutiu cieľa spracúvania osobných údajov stanovenej v bode 2.
Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na nasledujúcom právnom základe, z uvedených cieľov a po stanovenú dobu:
Druhy spracúvania osobných údajov |
Právny základ spracúvania osobných údajov |
Okruh spracúvaných osobných údajov |
Cieľ spracúvania osobných údajov |
Doba spracúvania osobných údajov |
Správa osobných údajov vzťahujúca sa na registrovaného používateľa |
Súhlas dotknutej osoby (článok 6 odsek 1 bod a) Nariadenia GDPR) |
|
|
Až po žiadosť dotknutej osoby o vymazanie osobných údajov |
Spracúvanie osobných údajov vzťahujúce sa na registrovaného používateľa pri nakupovaní |
Potrebné k splneniu zmluvy (článok 6 odsek 1 bod b) Nariadenia GDPR) |
|
|
Po dobu 5 rokov od vybavenia objednávky (do uplynutia premlčacej lehoty v zmysle Občianskeho zákonníka) |
Spracúvanie fakturačných údajov |
Splnenie zákonných povinností vzťahujúcich sa na prevádzkovateľa (článok 6 odsek 1 bod b) Nariadenia GDPR) |
|
Fakturovanie protihodnoty tovaru a služieb |
Po dobu stanovenú v zákone o účtovníctve, t.j. po dobu 10 rokov |
Odoslanie newslettera, SMS správy a SMS reklamnej ponuky |
Súhlas dotknutej osoby (článok 6 odsek 1 bod a) Nariadenia GDPR) |
|
Odosielanie reklamných ponúk elektronickou a/alebo poštovou formou |
Až po žiadosť dotknutej osoby o vymazanie osobných údajov |
Nadviazanie on-line kontaktu zo strany dotknutej osoby |
Súhlas dotknutej osoby (článok 6 odsek 1 bod a) Nariadenia GDPR) |
|
Zodpovedanie otázok položených na príslušnej internetovej stránke zo strany zákazníckeho servisu |
Až po žiadosť dotknutej osoby o vymazanie osobných údajov |
Zaznamenávanie telefonických zisťovaní (nadviazanie kontaktu zo strany dotknutej osoby) |
Súhlas dotknutej osoby (článok 6 odsek 1 bod a) Nariadenia GDPR) |
Zvuková nahrávka |
|
Po dobu 5 rokov od vybavenia objednávky (do uplynutia premlčacej lehoty v zmysle Občianskeho zákonníka) |
Hodnotenie produktov na internetovej stránke |
Súhlas dotknutej osoby (článok 6 odsek 1 bod a) Nariadenia GDPR) |
Krstné meno alebo prezývka |
Zobrazenie hodnotení poskytnutých na produkty na internetovej stránke |
Až po žiadosť dotknutej osoby o vymazanie osobných údajov |
Potenciálni zákazníci žiadajúci o informácie o produkte, ktorý momentálne nie je na sklade |
Súhlas dotknutej osoby (článok 6 odsek 1 bod a) Nariadenia GDPR) |
|
Informovanie potenciálneho zákazníka na jeho žiadosť, ak je produkt, ktorý momentálne nie je dostupný, opäť k dispozícii |
Po dobu 5 rokov od odoslania informácií |
Bez poskytnutia povinných údajov Prevádzkovateľ nemôže poskytnúť službu, o poskytnutie ktorej požiadala Dotknutá osoba, to znamená nemôže vytvoriť a spravovať Používateľský účet, prípadne vybaviť objednávku.
Na účely posielania reklamných zásielok a ponúk Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje v prípade výslovného súhlasu dotknutej osoby poskytnutého špeciálne na tento účel v zmysle ustanovení zákona číslo XLVIII z roku 2008 o základných podmienkach a niektorých obmedzeniach hospodárskej reklamnej činnosti. Použitím linku nachádzajúceho sa v newsletteri alebo prostredníctvom kontaktov na Prevádzkovateľa uvedených v bode 1 môže dotknutá osoba kedykoľvek zakázať, aby jej v budúcnosti Prevádzkovateľ posielal reklamné zásielky.
Prevádzkovateľ prevádzkuje aj telefonický zákaznícky servis (Call center). Pri volaniach do Call centra sa rozhovory zaznamenávajú k tomu, aby objednávka, prípadne iné vyhlásenie podané počas hovoru, mohli byť zdokumentované, respektíve aby sa dali zrekonštruovať pri prípadnom právnom spore.
Dotknutá osoba iniciovaním hovoru a pokračovaním v hovore súhlasí, aby po oboznámení sa s poučením uvedeným v týchto informáciách Prevádzkovateľ zaznamenal telefonický hovor so zákazníckym servisom.
Pri začatí rozhovoru Prevádzkovateľ informuje dotknutú osobu o tom, že hovor bude zaznamenaný a poskytne krátke informácie o spracúvaní osobných údajov v záujme toho, aby sa dotknutá osoba mohla rozhodnúť, či súhlasí so zaznamenávaním hovoru. Call Center poskytne informácie dotknutej osobe aj o dostupnosti týchto informácií na webovej stránke, ako aj o identifikačnom čísle hovoru, čo je telefónne číslo volajúceho s predvoľbou a čas volania (rok, mesiac, deň, hodina, minúta).
Ak Dotknutá osoba nesúhlasí so zaznamenávaním, môže hovor prerušiť a kontaktovať Prevádzkovateľa poštou alebo mailom.
Zákaznícke hodnotenia: Dotknutá osoba má možnosť v rámci internetového obchodu hodnotiť produkty a služby. Zaslaním hodnotenia dotknutá osoba súhlasí s tým, aby Prevádzkovateľ zverejnil jej hodnotenie v internetovom obchode, v inzerciách jeho produktov alebo spoločnosti, respektíve v rámci predloženia ponuky (aj v editovanej podobe) alebo prípadne ho vymazal. Prevádzkovateľ môže voľne nakladať so zaslaným hodnotením a dotknutá osoba to berie na vedomie zaslaním hodnotenia.
Dotknutá osoba môže svoj súhlas so správou osobných údajov kedykoľvek odvolať, na ktoromkoľvek z kontaktov Správcu osobných údajov uvedených v bode č. 1.
Správca údajov spravuje osobné údaje v záujme evidencie objednávok, plnenia zmlúv, prevádzky webovej stránky a odosielania reklamných ponúk,, respektíve dodržiavania predpisov zákona o účtovníctve postúpiť osobné údaje nasledujúcim sprostredkovateľom.
Sprostredkovatelia vykonávajú spracúvanie osobných údajov podľa pokynov Prevádzkovateľa, nemôžu prijať zásadné rozhodnutia týkajúce sa spracúvania osobných údajov, osobné údaje, o ktorých sa dozvedeli, môžu spracúvať výhradne na základe pokynov Prevádzkovateľa, na vlastné účely nemôžu vykonávať žiadne spracúvanie osobných údajov a ďalej sú povinní ukladať, uchovávať a vymazať osobné údaje na základe pokynov Prevádzkovateľa. Pri spracúvaní osobných údajov sa môžu s týmito osobnými údajmi oboznámiť zamestnanci sprostredkovateľa.
Global Payments Europe, s.r.o.Olšinách 626/80, Strašnice, 100 00 Praha 10, Česká republikaOn-line platba kartouLen v prípade platby kartou: [meno, údaje platobnej karty,
Meno sprostredkovateľa |
Adresa sprostredkovateľa |
Činnosť sprostredkovateľa |
Spracúvaním dotknuté osobné údaje |
Slovak Parcel Service s. r. o. |
Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji |
Kuriérska služba |
Len v prípade nákupu: meno, adresa, telefónne číslo |
Slovenská pošta, a. s. |
Partizánska cesta 9 975 99 Banská Bystrica 1 |
Kuriérska služba a poštová služba |
Len v prípade nákupu: meno, adresa, telefónne číslo |
Česká pošta, s.p. |
Politických vězňů 909/4, 225 99 Praha 1, |
Poštová služba |
Len v prípade nákupu: meno, adresa, telefónne číslo |
PPL CZ s.r.o. |
K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany |
Kuriérska služba a poštová služba |
Len v prípade nákupu: meno, adresa, telefónne číslo |
MUSHING SLOVAKIA O.Z. |
Veľký Lipník 44, 065 33, Slovensko |
Skladová evidencia a logistika, údaje o balíku |
Len v prípade nákupu a oznámenia o zásobách: zákaznícky kód, meno, adresa, telefónne číslo |
MUSHING SLOVAKIA O.Z.. |
Veľký Lipník 44, 065 33, Slovensko |
IT služby, správa evidencie zákazníkov a objednávok |
meno, adresa, telefónne číslo, e-mail, zákaznícky kód |
|
1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043 USA |
Používanie Analytics a Remarketing |
IP adresa |
|
Menlo Park, Kalifornia, USA |
Používanie Analytics a Remarketing |
IP adresa |
Prevádzkovateľ nepostúpi osobné údaje tretej osobe.
Prevádzkovateľ informuje dotknutú osobu, že v súvislosti s osobami prihlásenými k odberu newslettera vykonáva profilovanie. V rámci profilovania prostredníctvom technickej operácie určuje, či osoba prihlásená k odberu newslettera navštívila Internetový obchod, respektíve či nakúpila a na základe tejto informácie posiela v budúcnosti newsletter, katalóg alebo SMS správu podľa okruhu záujmu danej osoby. Táto činnosť sa vykonáva v záujme zabezpečenia lepšieho používateľského zážitku a z pohľadu dotknutej osoby okrem ponuky produktov a akcií nepredstavuje pre ňu žiadne iné následky.
Počas návštevy internetového obchodu sa do počítača kupujúceho uložia textové súbory (ďalej: cookies). Prevádzkovateľ používa hlavne tzv. session cookies, ktoré sa po zatvorení prehliadača ihneď vymažú. Pomocou týchto sa napríklad dá zobraziť obsah košíka počas prezerania akejkoľvek stránky, Kupujúci si tu môže prečítať koľko tovaru pridal do košíka a aká je ich aktuálna celková cena. Tieto textové súbory neobsahujú osobné údaje. Okrem toho Prevádzkovateľ používa aj také cookies, ktoré sú použiteľné pri viacerých návštevách. Tieto cookies obsahujú výhradne IP adresu kupujúceho. Na základe týchto cookies je ponuka internetového obchodu správcu súborov viac priateľskejšia, účinnejšia a bezpečnejšia. Vďaka týmto súborom je možné napríklad to, že na webovej stránke sa objavujú tie informácie, ktoré vyhovujú záujmom kupujúceho. Cieľom používania cookies je, aby sa ponuka čo najlepšie prispôsobila požiadavkám kupujúceho a aby prezeranie bolo čo najpohodlnejšie. Identifikácia osoby kupujúceho prostredníctvom týchto cookies nie je možná.
Samozrejme, prehliadač je možné nastaviť aj tak, aby cookies používané počas viacerých návštev neuložil na pevný disk. Avšak jednotlivé funkcie Internetového obchodu môže Kupujúci využívať iba pri používaní cookies. Napríklad, ak vložíte tovar do košíka, server prečíta kód cookies a takto si zapamätá, že tovar patrí do košíka Kupujúceho. Ak Zákazník po Internetovom obchode navštívi ďalšie webové stránky a potom sa vráti k nákupu, v košíku ostane všetko, čo bolo predtým pridané. Táto služba je možná len pri povolení používania cookies. Preto Správca súborov navrhuje, aby Kupujúci nechal zapnuté cookies.
Prezeranie a odstránenie cookies je kedykoľvek možné prostredníctvom nastavenia internetového prehliadača, o tom získate ďalšie informácie z ponuky prehliadača „Pomocník“.
Dotknutá osoba používaním Internetového obchodu súhlasí so zaznamenávaním, uchovávaním a spracovaním cookies spôsobom a na účely stanovené v tomto bode.
Internetový obchod používa nasledujúce cookies:
Názov cookie |
Účel |
Ako dlho uchováva údaje? |
Typ cookie |
_ga, _gid, _gat |
Informácie o tom, z ktorého marketingového kanálu prišiel Kupujúci do internetového obchodu (štatistický cieľ) |
12 mesiacov |
Trvalo |
fontsloaded |
Informácie o použitom type písma na webe |
12 mesiacov |
Trvalo |
ssup.vid |
Informácie o vašej IP za účelom komunikácie cez Chat |
Do zavretia prehliadača |
Session cookie |
_atuvc |
Informácie pre socialne siete službou AddThis |
Do zavretia prehliadača |
Session cookie |
SL_C cokies |
Informácie o vaších údajov pre účely merania konverzie a smerovania po webe |
Do zavretia prehliadača |
Session cookie |
Internetový obchod používa program Google Google Analytics, službu internetovej analýzy spoločnosti Google Inc. („Google“). Google Analytics funguje rovnako na báze cookies, a síce textových súborov, ktoré sa archivujú v počítači dotknutej osoby a umožnia analýzu používania Internetového obchodu. Informácie vytvorené prostredníctvom cookies a prostredníctvom používania tejto stránky zo strany návštevníka Internetového obchodu sa spravidla prenášajú na server spoločnosti Google v USA, kde sa aj archivujú. Avšak IP adresa dotknutej osoby prejde v dopredu skrátenej forme v prípade, že sa nachádza v rámci členských štátov Európskej Únie, alebo v iných zmluvných krajinách Dohody o európskom hospodárskom priestore. Iba vo výnimočných prípadoch prechádza celá IP adresa na Google server nachádzajúci sa v USA, kde potom dochádza k jej skráteniu. Google vďaka týmto informáciám vyhodnocuje používanie Internetového obchodu zo strany dotknutej osoby, aby vyhotovil oznámenie o aktivitách a aby poskytoval ďalšie služby prevádzkovateľovi Internetového obchodu ohľadne používania webovej stránky. Preposlaná IP adresa z prehliadača dotknutej osoby nie je kombinovaná v rámci Google Analytics s inými údajmi Google. Správnym nastavením prehliadača môže dotknutá osoba zabrániť ukladaniu cookies. Preposielaniu a spracovávaniu údajov (vrátane IP adresy) vytvorených prostredníctvom cookies a prostredníctvom Vášho používania internetovej stránky môžete predísť tak, že si stiahnete a nainštalujete tento pomocný program (plugin) z nasledujúcej stránky:
http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de
Ďalšie informácie o spracúvaní osobných údajov zo strany Google v súvislosti so službou Analytics nájdete tu:
http://www.google.com/analytics
Dokument s názvom „Ako Google použije údaje, ak Vy používate stránku alebo aplikáciu nášho partnera“ je dostupný prostredníctvom nasledujúceho odkazu:
http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/partners/
Google AdWords remarketing: Počas návštev Internetového obchodu internetová stránka posiela na počítač návštevníka internetovej stránky jeden alebo viac cookies, pomocou ktorého(ktorých) bude možné identifikovať jeho prehliadač. Tieto cookies sú zabezpečené cez Google, ich využívanie prebieha prostredníctvom systému Google Adwords. Tieto cookies internetová stránka posiela na počítač návštevníka až po návšteve jednotlivých podstránok, takže v týchto archivujeme iba skutočnosť a čas návštevy podstránky, ale žiadne ďalšie informácie. Google pomocou týchto cookies archivuje, ak už dotknutá osoba predtým navštívila webovú stránku inzerujúceho, pričom na základe toho jej uverejňujú inzeráty na internetových stránkach externých dodávateľov - medzi ktorými je aj Google. Cookies z Google môžu používatelia zakázať na stránke slúžiacej na vypnutie Google oznámení. (Toto môže pre používateľov naznačovať aj to, že na stránke Network Advertising Initiative môžu zakázať aj cookies externých dodávateľov.)
http://www.google.com/ads/preferences/
Google nikdy neprepája IP adresu dotknutej osoby s ďalšími údajmi, ktoré o nej uchováva. IP adresa dotknutej osoby sa ukladá anonymným spôsobom a preto sa nemôže prepojiť s jej osobnými údajmi.
Technológie Retargeting: Internetový obchod používa technológiu retargeting. Prevádzkovateľovi to umožňuje, aby cieleným spôsobom reklamami oslovil každého používateľa internetu, ktorý sa už zaujímal o produkty Internetového obchodu. Zo štúdií je známe, že na mieru šitá reklama založená na záujme, je pre používateľa oveľa zaujímavejšia ako reklama, ktorá nedisponuje takýmito osobnými súvislosťami. Vloženie reklamných prostriedkov v prípade retargetingu je založené na cookies a dochádza k nemu na základe analýzy predchádzajúceho správania používateľa. Samozrejme tu sa neuchovávajú osobné údaje a používanie technológie retargeting sa rovnako uskutočňuje na základe zohľadnenia platných právnych predpisov o ochrane osobných údajov.
Facebook Custom Audience (špecifické publikum): nástroj poskytnutý zo strany Facebooku umožňuje Prevádzkovateľovi, aby používaním tzv. cookies, webových signálov (web beacon) a podobných technológií preskúmal a zbieral používateľské údaje a takýmto spôsobom zefektívnil reklamnú činnosť vykonávanú na Facebooku napríklad tým, že niektoré položky sú dostupné len pre návštevníkov Internetového obchodu. Prostredníctvom tejto funkcie budú zaznamenané údaje postúpené Facebooku len v premenovanom stave. Osobné údaje jednotlivých používateľov dostupné na Facebooku nie sú dostupné pre nás. Ďalšie informácie súvisiace s touto internetovou funkciou nájdete vo vyhlásení Facebooku o ochrane osobných údajov:
https://www.facebook.com/about/privacy/
Zaznamenávanie údajov prostredníctvom funkcie Facebook custom audience môžete vypnúť tu:
https://www.facebook.com/ads/website_custom_audiences/
Prevádzkovateľ upozorňuje Dotknutú osobu, že Tu môže zakázať zobrazenie pluginov zo sociálnych sietí. V takomto prípade sa nastaví cookie, ktorý zabráni postúpeniu údajov Facebooku, okrem prípadu, ak Dotknutá osoba vo svojom prehliadači tento cookie cielene vymaže prostredníctvom funkcie „Vymazať všetky cookies“. Zákaz môžete kedykoľvek opakovať.
Social Plug-iny (doplnky sociálnych sietí): V záujme vytvorenia osobnejšieho charakteru Internetového obchodu využívame pluginy (doplnky) sociálnych sietí ako Facebook, Google. V záujme toho Internetový obchod používa tlačidlo „LIKE“ (Páči sa mi), tlačidlo „Google +1“ a ktoré dávajú k dispozícii spoločnosti Facebook Inc. (1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA), Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) a Pinterest Inc. (808 Brannan Street, San Francisco, CA 94103, USA).
Ak Dotknutá osoba zavíta na stránku Internetového obchodu, ktorá má takéto doplnky, doplnok vytvorí priamo kontakt s Facebookom a Google+. Ak je návštevník prihlásený cez Facebook alebo Google, môžu priradiť návštevu Dotknutej osoby k jej účtu na Facebooku alebo na Google+. Ak Dotknutá osoba používa doplnky, napríklad klikne na tlačidlo „Páči sa mi“, alebo napíše príspevok, jej prehliadač priamo postúpi informácie Facebooku, kde sa tieto informácie uložia. Odhlásenie sa z Facebooku, respektíve Google+ zabráni priradeniu údajov k profilu návštevníka. Tieto spoločnosti na svojich internetových stránkach poskytujú podrobné informácie o charaktere a účele spracúvania osobných údajov Dotknutej osoby po poskytnutí súhlasu so spracúvaním týchto údajov, ako aj o ďalšom spracúvaní týchto údajov. (Informácie Facebooku o spracúvaní osobných údajov, Vyhlásenie Google o spracúvaní osobných údajov) Na rovnakom mieste nájdete aj informácie týkajúce sa práv Dotknutej osoby, nastavení na ochranu jej súkromia a na uplatnenie jej práva vzniesť námietku.
Nahrávanie obrazovky pracovnej plochy Za účelom zlepšenia užívateľskeho zážitku webu
Dotknutá osoba môže nastavením svojho prehliadača zakázať používanie cookies, ale v takomto prípade nemôže využívať všetky funkcie Internetového obchodu.
Zakázanie cookies v jednotlivých internetových prehliadačoch môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
Chrome:
https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform=Desktop&hl=en
Firefox:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/block-websites-storing-cookies-site-data-firefox
Safari:
https://support.apple.com/sk-sk/guide/safari/sfri11471/mac
Právo prístupu: Dotknutá osoba je oprávnená na to, aby od Prevádzkovateľa vyžiadala informácie o tom, či u Prevádzkovateľa dochádza k spracovaniu jej osobných údajov. Dotknutá osoba má právo prístupu k jej osobným údajom spracovaným Prevádzkovateľom. Dotknutá osoba má ďalej právo na prístup aj k tým informáciám, ktoré obsahujú tieto informácie o spracovaní osobných údajov.
Právo na opravu: Dotknutá osoba má právo na to, aby od Prevádzkovateľa bez zbytočného odkladu žiadala opravu nepresných osobných údajov alebo doplnenie neúplných osobných údajov, ktoré sa na ňu vzťahujú.
Právo na výmaz („zabudnutie“): Dotknutá osoba je oprávnená požadovať od prevádzkovateľa, aby bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa na ňu vzťahujú. V prípade žiadosti o výmaz Prevádzkovateľ preskúma, aký je presný právny základ spracúvania osobných údajov (či má na to okrem súhlasu aj iný právny základ) a ak sú splnené podmienky výmazu, vymaže údaje. V prípade výmazu sa Prevádzkovateľ postará o to, aby tieto údaje vymazali všetci, ku ktorým sa tieto údaje prostredníctvom Prevádzkovateľa dostali.
Právo na obmedzenie: Dotknutá osoba má právo na to, aby žiadala o obmedzenie spracúvania osobných údajov, ak spochybňuje presnosť spracúvania osobných údajov, namieta proti výmazu osobných údajov pri ich protizákonnom spracúvaní, prevádzkovateľ už nepotrebuje príslušné údaje, ale dotknutá osoba ich požaduje v záujme uplatnenia práva, alebo dotknutá osoba podala námietku proti spracúvaniu osobných údajov. O zrušení obmedzenia Prevádzkovateľ vopred informuje dotknutú osobu. Prevádzkovateľ informuje každého príjemcu o obmedzení, ktorým boli osobné údaje poskytnuté.
Právo na prenosnosť údajov: Dotknutá osoba má právo na to, aby dostala informácie týkajúce sa jej osoby vo vhodne rozvrhnutom, v širokom okruhu používanom, strojom čitateľnom formáte, aby tieto údaje postúpila inému prevádzkovateľovi (alebo ich dala postúpiť prevádzkovateľom, pokiaľ je to technicky realizovateľné). Toto právo prislúcha Prevádzkovateľovi v tom prípade, ak je spracúvanie osobných údajov založené na súhlase alebo na zmluve a k spracúvaniu osobných údajov dochádza automatizovaným spôsobom.
Právo vzniesť námietku: Dotknutá osoba má právo na to, aby z dôvodov súvisiacich s jej vlastnou situáciou podala námietku voči spracúvaniu osobných údajov, ak je to potrebné k vykonaniu úloh vo verejnom záujme alebo v rámci verejnej moci prenesenej na Prevádzkovateľa, alebo ak právnym základom pre spracúvanie údajov je oprávnený záujem Prevádzkovateľa alebo tretej strany. Dotknutá osoba môže kedykoľvek podať námietku v súvislosti s činnosťou priameho marketingu (posielanie reklamných ponúk) a profilovaním Prevádzkovateľa.
Prevádzkovateľ v najkratšom termíne odo dňa podania žiadosti (bez zbytočného odkladu), maximálne však do 30 dní, v písomnej forme poskytne informácie v súvislosti so žiadosťou dotknutej osoby v tomto smere, respektíve v prípade zrušenia súhlasu vymaže príslušné údaje. V prípade opravy alebo výmazu Prevádzkovateľ informuje každého príjemcu, ktorému poskytli tieto údaje.
Ak Prevádzkovateľ nemôže vyhovieť žiadosti dotknutej osoby, informuje o tom dotknutú osobu do 30 dní.
Prevádzkovateľ informuje dotknuté osoby, ak zrušenie súhlasu so spracúvaním osobných údajov nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov vykonaného na základe súhlasu pred zrušením tohto súhlasu.
Dotknutá osoba si môže uplatniť svoje práva súvisiace so spracúvaním osobných údajov na kontaktoch Prevádzkovateľa stanovených v bode 1
Prevádzkovateľ uskutočňuje spracúvanie osobných údajov tak, aby pri tom zabezpečil ochranu súkromnej sféry dotknutých osôb. Prevádzkovateľ chráni osobné údaje riešeniami informačnej technológie, ktoré sú najvhodnejšie podľa aktuálneho stavu technológie, predovšetkým chráni pred neoprávneným prístupom, zmenou, postúpením, zverejnením, výmazom alebo zničením, respektíve náhodným zničením a poškodením, ako aj pred nemožnosťou prístupu k údajom z dôvodu zmeny aplikovanej techniky.
Používateľský účet, ktorý si dotknutá osoba vytvorí počas registrácie je chránený heslom zadaným dotknutou osobou.
Článok 15. Záverečné ustanovenia
15.1. Otázky neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými v Slovenskej republike.
15.2. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 11.8.2021.
Vo Veľkom Lipníku, dňa 11.08.2021
Vladimír Morávek
Prezident združenia
MUSHING SLOVAKIA O.Z..
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Komu: MUSHING SLOVAKIA O.Z.., 065 33 Veľký Lipník 44, IČO: 52308553
email: postroj.sk@gmail.com
tel.: +421907362660
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : ...................................
Dátum objednania/dátum prijatia* tovaru .......................................
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..........................................................
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............................................
Dátum ..............................
* Nehodiace sa prečiarknite.